Hai sa mergem la o plimbare: Sfaturi de drumetii pentru a preveni oboseala si durerea picioarelor

 

Drumetiile motane reprezinta o metoda eficienta de a te mentine in forma si de a te bucura de mediul natural, insa oboseala si durerea picioarelor iti pot strica buna dispozitie. Tine cont de sfaturile noastre si picioarele tale vor fi oricand pregatite pentru aventurile verii.

Oboseala si durerile picioarelor pot sa apara frecvent si sunt acceptate de majoritatea persoanelor. Uneori apar dureri in zona calcaielor - aproximativ o persoana din 10 sufera de aceasta afectiune, la un moment dat. Cea mai comuna cauza a acesteia are la baza activitati precum drumetiile si alergatul (in special pe trasee stancoase), unde forta de amortizare este insuficienta si durerea se extinde catre calcai.

Durerea care apare la nivelul calcaielor este una constanta si se resimte la fiecare pas pe care il faci. Intensitatea ei se mai reduce, dupa ce reusesti sa faci mai multi pasi, dar dupa aceea se agraveaza din nou.

Ce cauzeaza durerea calcaiului?


Durerea calcaiului este cauzata de o deteriorare brusca a zonei sau de una treptata - care a inceput cu mai multe luni in urma. Ea duce la ingrosarea tesutului de pe arcul piciorului.

Sfaturi pentru picioare care se aventureaza

Exista multe moduri prin care poti sa-ti protejezi picioarele de oboseala si durere in timp ce te afli intr-o drumetie pe munte. Iata cum te poti pregati pentru marea aventura:

  • 1. Prea multa greutate mareste presiunea resimtita de picioare si poate determina aparitia durerii in calcaie. Asigura-te ca nu cari prea multe lucruri in rucsac.
  • 2. Poarta o incaltaminte potrivita pentru mers. Incearca diferite branduri, modele si marimi. Incearca sa mergi mai spre dupa-amiaza dupa cumparatul pantofilor, pentru ca picioarele se expandeaza pe parcursul zilei.
  • 3. Pernițe din gel transparent party feet™ ultra slim sunt ideale pentru a fi purtate in interiorul incaltamintei. Aceste pernite din gel ofera o protectie invizibila care ajuta la prevenirea durerilor arzatoare din calcaie.
  • 4. Fa putin stretching inainte de a pleca, concentreaza-te pe muschii gambei si picioare.
  • 5. Daca durerea calcaiului isi face simtita prezenta, ia o pauza de odihna. Asta o sa te ajute sa-ti revii mai repede decat crezi. O punga cu gheata, pusa pe zona afectata, ajuta la reducerea inflamarii si te va pune curand pe picioare.