De ce avem picioarele transpirate?

 

Desi nu multa lume vrea sa vorbeasca despre acest lucru, transpiratia picioarelor este o problema des intalnita. Glandele sudoripare se regasesc in tot corpul, dar au o densitate mai mare in palme, talpi si axile. Aceste zone sunt mai predispuse transpiratului execesiv. In cazul netratarii se poate ajunge la probleme grave de piele.

Care sunt simptomele si cauzele transpiratiei picioarelor?


Ca raspuns la frica, emotii puternice ori temperatura foarte ridicata, corpul nostru trimite stimuli de la creier catre glandele sudoripare. Unii oameni pot transpira in exces, lucru cunoscut ca hiperhidroza. De asemenea, pe langa transpiratie, picioarele se mai pot lupta si cu o albire a lor sau chiar o dificultate in ceea ce priveste acceptarea incaltamintii. Mirosul urat al picioarelor este cauzat de o bacterie care apare atunci cand in pantofi este caldura si umiditate.

Nu exista niste reguli de clasificare a transpiratiei, insa daca aceasta va cauzeaza neplaceri vietii cotidiene, o puteti considera in exces. Desi se stie ca este o reactie involuntara a sistemului nervos, cauza exacta a transpiratiei este inca necunoscuta.

Trei sfaturi pentru a evita mirosul neplacut al picioarelor

In picioare exista cel mai mare numar de glande sudoripare, de aceea daca stai toata ziua in picioare este posibil sa simti un miros neplacut. Nu uita ca incaltamintea este locul perfect pentru depozitarea bacteriilor.
Exista insa cateva lucruri pe care le poti face pentru a preveni mirosul urat din incaltamite:

1. Ai grija de picioarele tale. Nu-ti pune sosetele sau incaltamintea imediat dupa dus si nu uita ca odorizantul va bloca transpiratia. Foloseste Scholl Fresh Step Spray Picioare inainte de a-ti pune sosetele. Este foarte important sa respecti o rutina a ingrijirii picioarelor; daca suferi din cauza mirosurilor neplacute, o ingrijire zilnica este esentiala. Spala-ti picioarele zilnic folosind un sapun anti-bacterian. Exista si produse home made pe care poti sa le folosesti: uleiul de lavanda miroase minunat si ajuta la omorarea bacteriilor. Inainte de culcare freaca-ti picioarele cu cateva picaturi de ulei de lavanda, iar dimineata vei vedea efectele miraculoase.

2. Alege intotdeauna incaltamintea adecvata. Daca este necesar, schimba-ti sosetele de 2-3 ori pe zi, inlocuindu-le cu o pereche curata. Alege sosete de sport care sunt facute special pentru a absorbi transpiratia. Incearca sa folosesti cel putin 2 perechi de incaltaminte pe zi si depoziteaza-le intr-un loc cu lumina, unde se pot ventila foarte bine. Asigura-te ca folosesti mereu incaltamitea adecvata pentru tine, tinand cont atat de material, cat si de modul in care iti vine pe picior: ai grija sa nu fie prea largi sau prea stramte. Aceste reguli sunt valabile si pentru sosete: alege mai degraba produse din bumbac 100%, decat cele sintetice. Spala-ti incaltamintea in mod regulat si foloseste-o prin rotatie, permitandu-i sa se usuce dupa fiecare purtare. Mirosurile urate pot fi un indicator al infectiilor fungice, asa ca sfatul nostru este sa folosesti spray-uri care sa te protejeze impotriva acestor probleme.

3. Solutia sta in cele mai simple remedii. Poti face o simpla schimbare folosind talpi interioare medicale, precum talpile Scholl Odour Control, care au un efect deodorizant, ajutand la combaterea mirosului picioarelor. Poti incerca sa folosesti si sosete antibacteriale care au un efect descurajator impotriva bacteriilor.
Prin schimbarea stilului de viata si ale activitatilor zilnice este putin probabil sa scapi complet de transpiratia abundenta a picioarelor, dar asta poate ameliora simptomele si readuce increderea de sine. Multe dintre metodele preventive pot functiona si ca tratament. Cremele, spray-urile dezinfectante, incaltarile si sosetele din material prin care pielea poate respira sunt moduri bune de a preveni mirosul neplacut.