Cum problemele calcaielor iti pot afecta spatele

 

Durerea calcaiului nu afecteaza doar piciorul, ci si modul de mers, si poate duce la alte efecte adverse, inclusiv la cele legate de spate. Afla care sunt acestea si ce poti face.

Iata care sunt cele mai comune cauze ale durerii de calcai:
1. Fasciita plantara


Fasciita plantara este un ligament puternic care porneste de la osul calcaiului si continua pana la varful piciorului, cu rol de amortizare a socurilor. El se poate inflama prin intindere, cauzand durere.

2. Bursita


Bursita cauzeaza durere arzatoare in adancul calcaiului. Aceasta problema poate sa apara in urma presiunii exercitate de greutatea corpului si din cauza pozitiei incorecte. Durerea se accentueaza pe parcursul zilei.

3. Ciocurile calcaiului


Acestea sunt osificatii care se pot forma chiar in interiorul osului calcaiului si se asociaza cu fasciita plantara. Daca suferi deja de fasciita, esti predispus sa faci si ciocuri osoase.

4. Sindromul de tunel tarsal


Acest mare nerv din spatele piciorului poate sa devina ciupit sau comprimat, cel mai des din cauza unui chist. Durerea poate fi prezenta la nivelul intregului nerv, si poate cuprinde si calcaiul.

5. Inflamatia cronica a suportului calcaiului


Poate fi cauza a presiunii exercitate la nivelul calcaiului.

6. Stil de viata activ


Daca ai un stil de viata activ si petreci mult timp stand in picioare, durerea arzatoare a calcaiului poate duce la aparitia unor probleme. Iar tocurile sunt elegante, sexy, stilate, dar uneori devin instrumente de tortura. De acum, insa, folosind Pernitele Party Feet™ nu trebuie sa renunti nici la tocuri si nici la viata ta activa.

De ce iti afecteaza spatele?


Felul in care incercam sa eliberam durerea ne afecteaza mersul. Orice schimbare a pasului va atrage dupa sine un efect – cartilajul articulatiilor se poate deplasa, ligamentele si tendoanele se pot intinde mai mult decat erau obisnuite, iar asta poate conduce la artrita. Ai grija la astfel de aliniere gresita.

Cum tratez durerea calcaiului?

  • Gheata: ia un pachet cu gheata si tine-l pe calcai timp de 20 de minute. Iti recomandam sa faci asta la sfarsitul zilei, dupa o perioada lunga de activitate.
  • Intinderi: Stai in picioare si pune mainile pe un perete, la nivelul ochilor. Adu un picior spre inainte si tine-l pe celalalt cu calcaiul pe podea. Intoarce piciorul din spate usor spre interior. Incet, apleaca-te pe perete pana cand simti cum muschii posteriori ai gambei se intind. Mentine timp de 15 pana la 30 de secunde.
  • Exercitii alternative: Cei care fac jogging sunt mai predispusi durerii calcaiului. Incearca inotul, mersul pe bicicleta si alte forme simple de exercitii fizice.