Sporturile de iarna si ingrijirea picioarelor

 

De la schiat la patinat, sporturile de iarna pot sa provoace o serie de afectiuni ale picioarelor. Sa aflam care sunt cele mai comune probleme care apar din cauza sporturilor de iarna si cum putem sa le tratam.

Este foarte bine pentru corp si suflet sa iesi la aer curat si sa faci exercitii, mai ales in perioada lunilor de iarna, cand nu prea faci altceva decat sa hibernezi pe canapea. Inainte insa de a te apuca de orice sport de iarna, fii sigur ca si picioarele tale sunt pregatite.

Sporturile de iarna pot provoca o serie de afectiuni ale picioarelor, inclusiv basici, entorse si intinderi musculare, bataturi si micoze. Asigura-te ca porti incaltaminte adecvata deorece este vital sa-ti protejezi picioarele. Sosetele, pantofii si ghetele potrivite pot sa faca diferenta, dar este la fel de important sa ai un regim de intretinere correct si stii ce sa faci in cazul in care problemele apar.
Basicile


Daca vrei sa eviti basicile cea mai potrivita metoda este sa ai incaltaminte adecvatata, atat cand practici sporturile de iarna, dar si cand iesi pur si simplu la plimbare intr-o zi racoroasa. Incaltamintea prea mica sau mare poate sa irite zonele osoase ale picioarelor, ele fiind astfel predispuse la frecare si aparitia basicilor.

Chiar daca nu ai zone osoase, daca incaltamintea nu este prea larga sau stramta, tot pot aparea basici, care iti pot afecta activitatile zilnice. Nu doar purtarea incaltamintei adecvate este esentiala, ci si a sosetelor potrivite. De la o soseta prea groasa s-ar putea sa te stranga incaltamintea, asa ca e preferabil sa porti una mai subtire, dintr-un material absorbant, cum ar fi bumbacul.

Daca ai o basica, cel mai bine este sa nu o atingi. Indicat ar fi sa-ti cumperi o crema Scholl pentru basici, care amelioreaza simptomele.

Bataturi


Daca stai in picioare toata ziua, fie ca schiezi, patinezi sau mergi in drumetii, iti pot aparea bataturi. Acestea sunt suprafete de piele tare, ingrosata, care apar de obicei pe calcaie, atunci cand picioarele sunt expuse la presiune si frecare.

Bocancii care sunt prea stramti sau largi, pot fi o alta cauza a aparitiei bataturilor. Asigura-te ca incaltamintea ta e una potrivita, iar daca vrei sa scapi de bataturi, exfoliaza-ti picioarele in mod regulat.

Dupa o zi grea, in care ai stat mult in picioare, fa o baie, tine picioarele in apa in jur de 10 minute si apoi foloseste Scholl Velvet Smooth Express Pedi, o pila electronica pentru picioare, care are un capat rotativ cu particule micro-abrazive, ce te ajuta sa indepartezi rapid si usor bataturile.

Micoza piciorului


Mergi la ski o saptamana intreaga si porti bocancii de ski in fiecare zi? Cu siguranta picioarele tale vor trasnspira si vor resimti caldura, din cauza activitatii depuse. Caldura, umezeala si inghesuiala pe care o simt picioarele in bocancii de ski este mediul potrivit pentru aparitia micozei, o infectie fungica a piciorului, care duce la inrosirea si uscarea pielii si iti poate provoca mancarimi.

Exista cateva moduri prin care poti sa o eviti: spalatul picioarelor in fiecare zi, neaparat urmat de uscarea in totalitatea a picioarelor, in special intre degetele, acolo unde apare de obicei micoza. Deodorantul de picioare Scholl Fresh Step Foot Spray este un excelent mod de a tine micoza si mirosurile neplacute la distanta.

Asigura-te ca ai cateva perechi de sosete groase din acrylic, deoarece iti vei simti foarte bine piciorul in ele si vor absorbi si umezeala. La finalul zilei incearca sa-ti pui bocancii intr-un loc calduros pentru ca ei sa se usuce pana dimineata. Daca ai luat micoza nu te speria, te poti trata si acasa, deoarece exista tratamente.

Incearca pudra, spray-ul sau crema pentru tratarea micozelor de la Scholl, care contine un medicament antifungic ce distruge rapid bacteria si protejeaza impotriva unei noi infectii.

Durerile si echimozele


Daca incepi sa schiezi, cu siguranta vei fi destul de activ pe perioada intregii zile. Fii sigur ca si picioarele sunt pregatite pentru asta si ai grija sa adaugi un brant. Noi iti recomandam Scholl Party Feet.

Daca stii ca ai probleme cu picioarele, cel mai bine ar fi sa vorbesti cu un medic specialist, pentru a-i cere cateva sfaturi. Ar fi bine sa faci exercitii de stretching cu cateva saptamani inainte sa mergi la ski, pentru a-ti proteja picioarele si a evita intinderile musculare.

E bine ca exercitiile de stretching sa le faci dimineata inainte sa incepi orice activitate. Bocancii prea stramti pot ingreuna fluxul circulatiei, cauzand astfel umflarea si accidentarea, asa ca asigura-te ca porti marimea potrivita. Daca la finalul zilei schiopatezi sau te dor picioarele, ar fi cazul sa tii cont de cateva masuri esentiale pentru ingrijirea picioarelor.

Scholl Velvet Smooth™Ser intens hidratant pentru picioare contine caviar verde, ser marin si vitamina E, pentru realizarea unei bai relaxante si revitalizante pentru picioarele tale. Dupa ce picioarele sunt uscate, poti sa le faci un masaj bland, folosind o crema de picioare de noapte, hranitoare ca Scholl Velvet Smoot Masca Hidratantă de noapte, care va netezi și hrăni picioarele.

Vei fi gata să schieze din nou, în cel mai scurt timp!