Gimnastica picioarelor

 
Restabilește forța și flexibilitatea picioarelor obosite prin această serie de exerciții în nouă pași.
 

1. Începe prin a sta drept în picioare și a găsi un echilibu al
greutății tale. Transferă-ți greutatea corporală pe călcâie,
apoi arcuiește-ți degetele de la picioare în jos. Îndreaptă-le
și repetă mișcarea de 10 ori. Acest exercițiu este benefic
pentru fortifierea generală a întregului corp, dar și
pentru diminuarea crampelor de la picioare sau din talpă.

2. Pune unul dintre picioare pe un prosop aflat pe podea.
Trage în sus de prosop, menținând piciorul pe (podea) sol.
Repetă mișcarea de cinci ori, iar apoi schimbă piciorul.
Când picioarele tale sunt obișnuite cu acest exercițiu,
poți intensifica efortul punând pe prosop o carte sau
un alt obiect cu greutate similară.

3. Așează-te pe un scaun sau pe un taburet și folosește talpa piciorului pentru a masa tibia celuilalt picior, pornind de la genunchi în jos, până la glezna și invers. Repetă de 20 de ori. Această miscare te ajută să îndepărtezi tensiunea din jurul fluierului piciorului și crește flexibilitatea piciorului care masează.

4. Rostogolește o minge sub talpă timp de două minute. Această acțiune masează partea de jos a tălpii și poate diminua disconfortul produs de crampe, durerea gambelor sau tensiunea arcadei piciorului.

5. Întinde-te pe podea, așează piciorul pe o pernă la nivelul gambei tale. Rotește-ți piciorul de 10 ori în sensul acelor de ceasornic și apoi în celălalt sens. Repetă aceeași mișcare cu celălalt picior.

6. Pornind din aceeași poziție de la pasul 5, imaginează-ți că degetul mare de la picior este un stilou și `scrie` numerele de la 1 la 10. Încearcă această mișcare cu ambele picioare.

7. Din punctul de pornire al exercițiului de la pasul 5, menține-ți piciorul în poziție verticală (degetele în sus, călcâiul în jos), Flexând glezna, îndreaptă degetele de la picioare către tine, apoi repetă mișcarea în direcția opusă. Repetă de 10 ori.

8. Așează pe podea 10 obiecte mici (nu ascuțite) și un recipient (bilele sunt perfecte, dar poți folosi și monede). Apucă fiecare obiect, prinzându-l între degetele de la picioare, apoi lasă-l să pice în recipient. Pentru a te asigura că folosești toate degetele de la picior, încearcă acest exercițiu folosind un creion.

9. Încheie exercitiul stând în picioare, ridicându-te și coborând pe degetele picioarelor (cu picioarele apropiate) de 10 ori.