10 pași pentru a evita durerea de câlcâie atunci când merg

 

Nu trebuie să fii atlet pentru a suferi de durere de călcâie. De fapt, foarte mulți oamenii trăiesc cu durerea aceasta zilnic, fără a face prea multe pentru a scăpa de ea. Fie că ești sau nu conștient de ea, poate sfârși prin a fi o povară. De aceea venim in ajutorul tău cu un zece sfaturi care ajută la tratarea și evitarea reapariției durerii de călcâie atunci când mergi pe jos.

1. Poartă încălțăminte adecvată


Este important să porți încălțăminte care să-ți susțină piciorul, să nu-l supună presiunii și să acționeze ca un amortizor de șoc atunci când picioarele ating solul. Dacă porți sandale cu talpă joasă și plată, probabilitatea declanșării durerii e mai mare. Cel mai bine este să analizezi bine înainte de a cumpăra pantofi și să fii sigură că investiția făcută e cea mai bună. De asemenea, ai grija că fiecare deget are suficient spațiu în pantof și poți să mergi confortabil cu el.

2. Poartă pernițele cu gel Party Feet


Pernițe din gel transparent party feet™ Ultra Slim pot fi o metodă eficientă și discretă pentru a avea mai mult confort fără, însă, a face schimbări majore în garderobă. Acestea sunt o protecție care se potrivește perfect cu forma pantofului. Protecțiile din gel Party Feet împiedică frecarea pantofului de călcâi și le protejează prin oprirea alunecării pantofilor. Și mai important, îți protejează călcâiele de efectele frecării.

3. Schimbă-ți încălțămintea


Purtarea unei perechi de încălțăminte încontinuu duce rapid la uzură și apariția disconfortului. Este recomandat sa rotești între ele perechile de pantofi pentru ca aceștia să varieze, iar stilurile să fie diferite, de la pantofi sport, la pantofi cu toc.

4. Mersul în tălpile goale pe suprafețe dure


Este grozav să ti arăți degetele de la picioare, în zilele de vară și, cu siguranță suntem tentate să mergem în tălpile goale la plajă, piscină sau pe iarbă. Mersul în tălpile goale, mai ales pe suprafețe dure poate să necesite un efort mai mare al picioarelor. Mai mult decât atât, purtarea pantofilor de interior nu este pe placul tuturor, dar poate o idee bună prin care îți poți proteja picioarele, mai ales dacă ai gresie în casă. Dacă nu porți pantofi în casă, ia în considerare o pereche de papuci cu umplutură adăugată sub picioare pentru a avea susținere în timp ce mergi dintr-o cameră în altă. Dacă nu-ți place să porți pantofi, încearcă o variantă de încălțăminte mult mai comodă, pentru că trebuie să găsești ceva care să-ți protejeze picioarele în casă.

5. Încălzește-ți mușchii


În timp ce plimbarea până la magazin s-ar putea să nu-ți pară o sarcină foarte grea, încălzirea înainte de a face plimbare de zi cu zi poate fi deveni un obicei pentru a preveni durerea de călcâie. Exercițiile de stretching pot fi simple – de exemplu - rularea unei mingi sub piciorul timp de două minute.

6. Reduce din greutate


Cu toții ne simțim mândrii atunci când ne hotărâm să renunțăm la autobuz și să mergem pe jos. Dar dacă mai avem de cărat și un bagaj mai greu, toată presiunea și greutatea vor cădea pe picioarele noastre. Cu cât vom avea mai puține bagaje de carat, cu atât ne vom simți mai ușori.

7. Odihnește-te între plimbări


Dacă deja ai dureri de călcâie este important să iei o pauză. Dacă mergi pe jos mult, încearcă să folosești autobuzul sau orice alt mijloc de transport, până când nu vei mai resimți durerea. Dacă nu ai nevoie să-ți iei o întreagă zi liberă, încearcă să le explici colegilor că trebuie să reduci timpul orelor pe care îl petreci în picioare. Seara este un prilej bun să te relaxezi și ar fi recomandat să stai cu picioarele ridicate.

8. Alegerea unei rute noi


În zilele noastre este uimitor cum tehnologia ne ajută să ajungem cât mai rapid în orice loc vrem. Dacă suferi de dureri de călcâie este bine să alegi cea mai scurtă rută pentru a merge mai puțin pe jos. Există o mulțime de aplicații care îți aleg varianta cea mai scurtă, te ajută să-ți planifici vacanța sau să găsești diverse monumete istorice sau atracții turistice pe care le poți vizita. De asemenea, poți să descoperi monumente istorice foarte aproape de casă, de care până acum nu știai.

9. Fii atentă la suprafețele pe unde mergi


Chiar dacă scoți câinele la o plimbare sau mergi până la magazin, uneori e greu să eviți suprafețele din beton. De obicei, suprafețele dure, cum ar fi cele din beton, pot să-ți provoace dureri. Alege mai bine o rută cu mai multă iarbă deoarece are mai puțin impactiv negativ asupra picioarelor. Dacă vrei să mergi pe distanțe lungi pentru a te menține în formă, poți să mergi pe plajă sau în pădure.

10. Păstrează o greutate normală


Greutatea pe care o transportăm poate pune presiune pe corpul nostru. Menținerea unei greutăți sănătoase a devenit deja un subiect foarte mediatizat de către toată lumea. Acest lucru nu reduce numai riscul apariției durerii de călcăie, dar ajută și corpul să se mențină mai sănătos sau să se recupereze de la alte probleme apărute.

Mersul pe jos este o modalitate foarte bună de a ne menține în formă, dar și de a atrage priviri în jurul nostru. Dacă începi să simți dureri de călcâie, ia în considerare sfaturile de mai sus înainte ca simptomele se agravează. Dacă sunteți îngrijorat sau durerea devine severă, vorbește cu medicul tău.